Sistemul de Ferestre in Blender

Posted: 19 Aprilie 2011 in Blender, Grafica 3D, Manual, Uncategorized

Când porniţi Blender ar trebui să vedeţi acest lucru (ecranul splash din centru s-ar putea schimba cu noi versiuni):

În centrul ferestrei se găsește ecranul splash. Acesta oferă acces rapid şi uşor la fişierele Blender, deschise recent. Dacă doriţi să înceapeți lucrul la un nou dosar trebuie doar să faceţi clic în afara ecranului splash. Ecranul splash va dispărea dezvăluind aspectul implicit şi un cub.

Fiecare fereastră pe care o vedeţi poate fi defalcată în suprafețe distincte (a se vedea această secțiune): mai jos vom descrie scena implicită.

Scena implicită

Scena implicită este încărcată de fiecare dată când se pornește Blender sau un fişier nou.

Scena implicită din Blender

Este separată în șase ferestre:

  • Meniul Principal (Info window) situat în partea de sus afișează doar antetul (deoarece nu există nimic mai mult).
  • O fereastră mare 3D (3D Viewport window)
  • O fereastră Time-line în partea de jos.
  • O fereastră Outliner în partea de sus dreapta.
  • Fereastra de Butoane (Properties Window) în partea de jos dreapta.

Ca o introducere vom acoperi câteva dintre elementele de bază.

Meniul principal de sus sau (Info Window)

Verificaţi imaginea de mai sus pentru referinţă.

  • Imaginea Curentă (Current Screen) (standard este Default): În mod implicit, Blender vine cu mai multe Ecrane preconfigurate pentru dvs. să puteți alege. Dacă aveţi nevoie de unele particularizate, aveţi posibilitatea să le creaţi şi să le denumiți.
  • Scena Curentă (Current Scene): Având mai multe scene curente vă permite să vă separați munca în forme organizate (în unele alte pachete 3d, scena este egal cu un fișier – în Blender, un fișier poate conține mai multe scene).
  • Motorul de Randare Curent (Current Rendering Engine): Oferă o listă de motoare de randare disponibile.
  • Informații despre Resurse (Resource Information): Vă oferă informaţii despre aplicaţie şi resurse ale sistemului. Aceasta vă spune cât de multă memorie este consumată în funcţie de numărul de vertexi, fețe și obiecte din scena selectată. Este un mod de verificare vizual plăcut pentru a vedea dacă ați forțat limitele calculatorului dumneavoastră.
  • Comutare pe tot Ecranul (Toggle Fullscreen): comută on/off în modul de afișare pe tot ecranul.

Va urma ….

Articolul este in lucru,

Anunțuri

Comentariile sunt închise.