Tastatura si mouseul in Blender 3D

Posted: 19 Aprilie 2011 in Blender, Grafica 3D, Manual, Uncategorized

Configurația Initiala

Interfaţa Blender este proiectată pentru a fi utilizată cu următoarea configuraţie de intrare recomandată:

  • Un mouse cu trei butoane, cu roatiță
  • O tastatură cu tastatură numerică

Dacă nu aveţi configurația recomandată (de exemplu, folosiți un laptop), se poate schimba preferinţe pentru a configura o emulație.

Convențiile din acest Manual

Acest manual utilizează următoarele convenţii pentru a descrie datele introduse de utilizator:

  • Butoanele mouse-ului sunt numite LMB (buton mouse stânga), MMB (buton mouse dreapta) și RMB (buton mouse dreapta).
  • Dacă mouse-ul dvs. are rotiță, MMB se referă la clic pe rotiță, ca și cum ar fi un buton, în timp ceWheel înseamnă învârtirea rotiței.
  • Literele de taste predefinite sunt prezentate în acest manual așa cum apar acestea pe tastatură; de exemplu G care se referă la litera mică ”g”. Atunci când este utilizat, modificatorul ⇧ Shift este specificat ca orice altă tastă modificator, Ctrl și/sau Alt ; acest lucru este, de exemplu, CtrlW sau ⇧ ShiftAltA.
  • 0 NumPad până la 9 NumPad, + NumPad și așa mai departe se referă la tastele de pe tastatura numerică separată. NumLock ar trebui să fie în general pe on.
  • Alte taste sunt menţionate prin numele lor, cum ar fi Esc, ⇆ Tab, F1 până la F12.
  • Note speciale sunt tastele săgeată, ←, → și așa mai departe.

Utilizare Generală

Deoarece Blender face o astfel de utilizare pe scară largă, atât a mouse-ului cât și a tastaturii, o regulă de aur a evoluat în rândul utilizatorilor Blender: Țineți o mână pe mouse şi celelaltă pe tastatură. Dacă utilizaţi în mod normal, o tastatură, care este semnificativ diferită de o tastatură engleză, poate doriţi să vă gândiți la schimbarea ei cu una engleză sau americană pentru activitatea dvs. cu Blender. Tastele cel mai frecvent utilizate sunt grupate astfel încât să poată fi atinse cu mâna stângă în poziţie standard (degetul arătător pe F) de pe tastatura în limba engleză. Acest lucru presupune că folosiți mouse-ul cu mâna dreaptă.

Observaţi că puteţi reconfigura tastatura implicită din Blender şi schimba implicit tastele de scurtătură. Cu toate acestea, acest manual se bazează pe configurația implicită a tastelor.

Emularea Butoanelor de Mouse

Dacă nu aveţi un mouse cu 3 butoane, va trebui să-l imitați prin bifarea acestei opţiuni în User Preferences (bifată implicit).

Tabelul următor arată combinaţiile folosite:

2-button Mouse Apple Mouse
LMB LMB LMB (buton mouse)
MMB AltLMB ⌥ OptLMB (Option/Alt key + buton mouse)
RMB RMB ⌘ CmdLMB (Command/Apple key + buton mouse)

Toate combinațiile de Mouse/Tastatură menţionate în Manual poate fi exprimate prin combo-uri prezentate în tabel. De exemplu, ⇧ ShiftAltRMB devine ⇧ ShiftAlt⌘ CmdLMB la un mouse cu un singur buton.

Anunțuri

Comentariile sunt închise.