Aranjarea Ramelor de Fereastra

Posted: 20 Aprilie 2011 in Blender, Grafica 3D, Manual, Uncategorized

Blender foloseste o abordare inovatoare si atunci cand vine vorba de aranjarea ferestrelor sau a ramelor de fereastra.(le spun rame de fereastra desi nu-mi place cum suna pentru a nu face confuzie cu cadrele din animatie) . Fereastra aplicatiei este intotdeauna un dreptunghi pe desktopul tau. Blender il imparte intr-un numar de rame de fereastra scalabile. O rama de fereastra contine spatiul de lucru pentru un anume tip de fereastra, cum ar fi fereastra 3D View, sau  Evidentiator ( Outliner ). Ideea este ca sa poti imparti acel spatiu mare si recangular al ferestrei aplicatiei in orice numar de Rame de Fereastra mai mici ( dar tot rectangulare ) si care nu se suprapun. In acest fel fiecare fereastra este vizibila in intregime, si este foarte usor sa lucrezi intr-o fereastra si sa treci apoi in alta fereastra.

Maximizarea unei rame de fereastra

Poti maximiza o rama de fereastra in asa fel incat sa umple intregul spatiu de lucru al aplicatiei Blender cu selectarea din meniul View intrarea View → Toggle Full Screen. Ca sa te intorci la marimea anterioara selectezi iara View → Toggle Full Screen, desi, o cale mai rapida pentru a obtine asta este sa folosesti combinatia de taste ⇧ ShiftSpace, Ctrl↓ sau Ctrl↑ ca sa schimbi intre rama maximizata si rama cu marimea anterioara. Nota: Fereastra deasupra careia se afla mouseul va fi maximizata/minimizata atunci cant folosesti scurtaturile de pe tastatura.

Impartirea unei rame de fereastra

Manual-Interface-Window System-Arranging frames-splitwidget.png

In coltul din dreapta sus al unei ferestre se gaseste unealta de impartit ferestre si arata ca un triunghi striat. Unealta imparte si combine panouri de fereastra. Cand esti deasupra lui cu pointerul de la mouse, cursorul se transforma intr-o cruce. LMB Template-LMB.png si trage inspre stanga ca sa imparti spatiul pe verticala, sau in jos ca sa imarti spatiul pe orizontala.

Combinarea a doua rame de fereastra

In order to merge two window frames, they must be the same dimension in the direction you wish to merge. For example, if you want to combine two window frames that are side-by-side, they must be the same height. If the one on the left is not the same as the one on the right, you will not be able to combine them horizontally. This is so that the combined window space results in a rectangle. The same rule holds for joining two window frames that are stacked on top of one another; they must both have the same width. If the one above is split vertically, you must first merge those two, and then join the bottom one up to the upper one.

Manual-Interface-Window System-Arranging frames-joinframes.png

Ca sa combini fereastra curenta cu una de deasupra ( in imagine fereastra Properties este combinata cu Outliner), Tine pointerul mouselui deasupra uneltei de impartire. Cand pointerul se schimba intr-o cruce, LMB Template-LMB.png click si trage in sus ca sa incepi procesul de combinare. Fereastra de sus va deveni unpic mai inchis la culoare, avand peste simbolul unei sageti indreptata in directia in care se va face combinarea, in cazul din imagine in sus, aceasta inseamna ca fereastra de jos cea curenta va prelua spatiul si va elimna fereastra mai intunecata, elibereaza LMB ca sa se produca combinarea. In acelasi fel ferestrele pot fi combinate spre stanga sau spre dreapta sau vice versa. Daca apesi Esc inainte sa eliberezi LMB operatia este intrerupta.

Schimbarea marimii unei ferestre

Poti schimba marimea unei ferestre tragand marginea cu LMB. Puri si simplu muta cursorul mouseului deasupra marginii ferestrei intre dowa rame de fereastra pana cand cursorul se transforma intr-o sageata cu doua capete, atunci click si trage-o.

Anunțuri

Comentariile sunt închise.