Sistemul de Ferestre Blender continuare

Posted: 20 Aprilie 2011 in Blender, Grafica 3D, Manual, Uncategorized

Vederea ferestrei 3D

  • Window Type: Iti permite sa schimbi tipul de fereastra (poate fi gasit in antetul oricarei ferestre . De exemplu daca vrei sa vezi fereastra Outliner, ar trebui sa faci click si sa selectezi Outliner. Vezi Lista cu toate tipurile de ferestre
    • 3D Transform Manipulator: Este un ajutor vizual in transformarea obiectelor. Obiecte pot fi transformate (apucate/motate-rotite-marite/micsorate) folosind tastele si scurtaturile (G/R/S); CtrlSpace v-a activa/dezactiva manipulatorul vizual, lucru care se poate face si dand click pe icontia sistem de coordonate, (care pentru versiunile pre 2.5 era o palma), in bara de unelte. Manipulatorii pentru translatie/rotatie/scalare pot fi afisati facand click pe iconita corespunzatoare din dreapta celei sistem de coordonate. ⇧ ShiftLMB -click pe oricare dintre ele v-a activa/dezactiva vizibilitatea pentru manipulatorul selectat cu ⇧ ShiftLMB .

    • 3D Cursor: Poate avea functii multiple. De exemplu, reprezinta locul unde vor aparea noile obiecte create; Sau poate reprezenta unde se gasi centrul de rotatie. Asa arata 3D Cursor-ul izolat din scena:

    • Cube Mesh: Initial, o noua instalare a lui Blender, va porni intotdeauna cu un Cub Mesh (plasa, voi folosi Mesh in loc de plasa, c plase tot luam de la guvern in ultimii 20 de ani), stand in centrul scenei, spatiul Global 3D (in poza anterioara a fost mutat). Dupa ceva timp, in care ve-ti obosi stergand Cubul initial, o sa doriti sa schimbati setarile initiale; Asta se poate face configurand blender asa cum doriti sa apara si sa salvati ca setari initiale folosind CtrlU (salveaza ca setari initiale -Save Default Settings).
    • Light (of type Lamp): Initial o instalare proaspata a lui Blender va porni intotdeauna cu o sursa de lumina pozitionata undeva aproape de centrul spatiului Golbal 3D.
    • Camera: Initial o instalare proaspata a lui Blender va porni cu Camera pozitionata undeva aproape de centrul spatiului 3D „privind-ul”.
    • Selected object: Acest camp arata numele obiectului selectat.

     

    3D Window Header

    Acesta este antetul ferestrei 3D Window. Toate ferestrele in Blender au un antet ( si cel mai probabil ca si in cazul de fata, ar putea fi de fapt un subsol, la baza ferestrei, dar noi il vom numi in continuare antet aici ) Vezi Aceasta Sectiune pentru o descrie amanuntita a anteturilor. Ar fi bine sa arunci o privire pe imaginea de mai sus pentru clarificare.

    • Viewport shading: Blender randeaza fereastra 3D Window folosind OpenGL. Poti selecta tipul de umbrire interactiva (numita Draw Type: in Blender shading list), asta se intampla facand click pe acest button si selectand dintr-o varietate de stiluri de umbre. Poti selecta de la contururi pana la capatul listei unde se afla umbrirea cu Texturata. Se recomanda o placa grafica puternica daca veti folosi stilul Texturat.
    • Layers: Faca modelarea si animarea mai usoare. Straturile Blender sunt pentru a te ajuta sa-ti distribui obiectele in grupuri functional. De exemplu un strat poate contine un obiect apa si un altul poate contine copaci, sau un strat oate contine Camere si lumini, etc. Pentru a face dezordine in vedere, si a avea toate obiecte ingramadite intr-un loc puteti activa sau dezactiva straturile.

    Buttons (Properties) Window Header

    Toate ferestrele In Blender au un antet. Vezi Aceasta Sectiune pentru o descrie amanuntita a anteturilor. Antetul ferestrei Proprietati colorat putin mai inchis in imaginea de mai sus. Verifica imaginea pentru clarificare.

    Pe antetul ferestrei gasim aliniate asa numitele butoane de context, care-ti permit sa selectezi ce grup de panouri sunt vizibile.

    Panourile din aceasta fereastra ajuta la gruparea si organizarea diferitelor butoane si controale. Unele panouri sunt vizibile sau altele invizibile, depinde ce tip de obiect este selectat. Panourile se pot extinde sau restrange cu ajutorul micutei sageti vizibila in stanga titlului panoului. ( ex. In stanga panoului Render ) si pot fi rearanjate prin tragere.

    Outliner Window

    Aceasta fereastra listeaza toate obiectele dintr-o scena. Este foarte utila atunci cand lucrezi cu sene mari ( cu multe obiecte ). In antetul acestei ferestre poti alege ce tip de elemente si cum vor fi ele afisate.

    Timeline Window

    Aceasta fereastra ofera o linie a timpului , cu care poti interactiona cu LMB.

    Anunțuri

    Comentariile sunt închise.